- Tham gia
- 28/1/21
- Bài viết
- 86,145
- Điểm
- 113
tác giả
TUYỂN TẬP Bộ đề thi thử Speaking chuẩn Cambridge LỚP 1,2,3,4,5,6 NĂM 2024 được soạn dưới dạng file PDF gồm 6 file trang. Các bạn xem và tải về ở dưới.
ĐỀ 1:
Phần 1: Find the Differences - Tìm sự khác biệt
Đề thi Flyers - Speaking phần 1: Tìm điểm khác biệt, bản của giám khảo
Đề thi Flyers - Speaking phần 1: Tìm điểm khác biệt, bản của thí sinh
1.1. Hoạt động của giám khảo:
● Cho thí sinh thấy 2 bức tranh Tìm ra sự khác biệt.
● Chỉ vào chim cánh cụt trong mỗi bức tranh.
● Mô tả mà không cần chỉ vào sự vật.
1.2. Câu hỏi dự phòng:
a, Các bước thực hiện:
● Chỉ vào các điểm khác biệt tương ứng
● Nhắc lại câu nói
● Hỏi câu hỏi dự phòng
b, Câu hỏi dự phòng:
● Is the tree behind the house small?
● Is the boy on the snowboard wearing gloves?
● What’s the dog doing?
● Can you see any traffic on the road?
● What’s the girl wearing?
● Where’s the eagle?
1.3. Hội thoại Giám khảo - Thí sinh:
Phần 2: Information Exchange - Trao đổi thông tin
Đề thi
Flyers - Speaking phần 2: Trao đổi thông tin, bản của giám khảo
Đề thi
Flyers - Speaking phần 2: Trao đổi thông tin, bản của thí sinh
2.1. Hoạt động của giám khảo:
● Chỉ cho thí sinh thấy 2 trang thông tin về một lớp học vẽ. Sau đó chỉ
vào trang thông tin của thí sinh.
● Chỉ vào cậu bé trên trang thông tin của thí sinh. Đặt câu hỏi.
● Chỉ vào cô bé trên trang thông tin của thí sinh.
● Trả lời với thông tin tương ứng trên trang thông tin của thí sinh. 2.2. Hội thoại Giám khảo - Thí sinh:
Phần 3: Picture story - Câu chuyện bằng tranh
Đề thi Flyers -
Speaking phần 3: Câu chuyện bằng hình
3.1. Hoạt động của giám khảo:
● Chỉ cho thí sinh thấy Câu chuyện bằng hình.
● Cho thí sinh thời gian để quan sát các hình ảnh.
3.2. Câu hỏi dự phòng:
● What is Vicky doing?
● Why is Vicky crying?
● Who’s coming to help her?
● Where’s Vicky now?
● Who is looking after Vicky?
● How does Vicky feel now? 3.3. Hội thoại Giám khảo - Thí sinh:
Phần 4: Hỏi đáp thông tin cá nhân
4.1. Hoạt động của giám khảo:
● Đặt các bức tranh sang một bên và quay sang thí sinh. 4.2. Câu hỏi dự phòng:
● Is your best friend’s name…?
● Do you see him/her at school?
● Is he/she tall?
● Do you like playing computer games with him/her?
● Where do they live?
● Have they got any pets? 4.3. Hội thoại Giám khảo - Thí sinh:
THẦY CÔ TẢI NHÉ!
ĐỀ 1:
Phần 1: Find the Differences - Tìm sự khác biệt
Đề thi Flyers - Speaking phần 1: Tìm điểm khác biệt, bản của giám khảo
Đề thi Flyers - Speaking phần 1: Tìm điểm khác biệt, bản của thí sinh
1.1. Hoạt động của giám khảo:
● Cho thí sinh thấy 2 bức tranh Tìm ra sự khác biệt.
● Chỉ vào chim cánh cụt trong mỗi bức tranh.
● Mô tả mà không cần chỉ vào sự vật.
1.2. Câu hỏi dự phòng:
a, Các bước thực hiện:
● Chỉ vào các điểm khác biệt tương ứng
● Nhắc lại câu nói
● Hỏi câu hỏi dự phòng
b, Câu hỏi dự phòng:
● Is the tree behind the house small?
● Is the boy on the snowboard wearing gloves?
● What’s the dog doing?
● Can you see any traffic on the road?
● What’s the girl wearing?
● Where’s the eagle?
1.3. Hội thoại Giám khảo - Thí sinh:
Giám khảo | Phản hồi tối thiểu được kỳ vọng ở thí sinh |
For example, in my picture two penguins are by the water, but in your picture there is only one penguin by the water. OK?I’m going to say something about my picture. You tell me how your picture is different.In my picture, there’s a tree behind the house. It’s smaller than the house.In my picture, the boy on the snowboard isn’t wearing gloves.In my picture, the dog is lying in the snow.In my picture, there’s some traffic on the road.In my picture, there’s a girl holding a hat. She’s wearing boots.In my picture, there’s an eagle flying in the sky. It’s on the left. | In my picture, the tree is bigger than the house.In my picture, the boy’s wearing the gloves.In my picture, the dog’s running in the snow.In my piture, there’s no traffic on the road.In my picture, she’s wearing trainers.In my picture, the eagle’s on the right. |
Đề thi
Flyers - Speaking phần 2: Trao đổi thông tin, bản của giám khảo
Đề thi
Flyers - Speaking phần 2: Trao đổi thông tin, bản của thí sinh
2.1. Hoạt động của giám khảo:
● Chỉ cho thí sinh thấy 2 trang thông tin về một lớp học vẽ. Sau đó chỉ
vào trang thông tin của thí sinh.
● Chỉ vào cậu bé trên trang thông tin của thí sinh. Đặt câu hỏi.
● Chỉ vào cô bé trên trang thông tin của thí sinh.
● Trả lời với thông tin tương ứng trên trang thông tin của thí sinh. 2.2. Hội thoại Giám khảo - Thí sinh:
Giám khảo | Phản hồi tối thiểu được kỳ vọng ở thí sinh |
John and Daisy both go to an art class. I don’t know anything about John’s art class, but you do. So I’m going to ask you some questions.What’s the teacher’s name?When is the class?How many students are there in the class?Is John a good artist?What does he like painting?Now you don’t know anything about Daisy’s art class, so you ask me some questions.It’s Mr Black.There are eight. | (It’s) Miss Bird.(on) Saturday.Ten(Yes, he’s) very good.(He likes paiting) people.What’s the teacher’s name?How many students are there (in the class)?When is the class?What does she like painting? |
on Friday.She likes painting animals.She’s not bad. | Is she a good artist? |
Đề thi Flyers -
Speaking phần 3: Câu chuyện bằng hình
3.1. Hoạt động của giám khảo:
● Chỉ cho thí sinh thấy Câu chuyện bằng hình.
● Cho thí sinh thời gian để quan sát các hình ảnh.
3.2. Câu hỏi dự phòng:
● What is Vicky doing?
● Why is Vicky crying?
● Who’s coming to help her?
● Where’s Vicky now?
● Who is looking after Vicky?
● How does Vicky feel now? 3.3. Hội thoại Giám khảo - Thí sinh:
Giám khảo | Phản hồi tối thiểu được kỳ vọng ở thí sinh |
These pictures tell a story. It’s called “Vicky’s strange day”.Just look at the pictures first.Vicky’s mum is a doctor. She’s saying to Vicky, “I’ve got to go to work. Be quick! You’re late for school!”.Now you tell the story. | Vicky is running to her school.She’s fallen over. She’s crying because her leg hurts.A teacher is coming to help her.Now the teacher is taking Vicky to the hospital.Now a doctor is looking after Vicky – and the doctor is her mum! Now Vicky feels better and she’s smiling. |
4.1. Hoạt động của giám khảo:
● Đặt các bức tranh sang một bên và quay sang thí sinh. 4.2. Câu hỏi dự phòng:
● Is your best friend’s name…?
● Do you see him/her at school?
● Is he/she tall?
● Do you like playing computer games with him/her?
● Where do they live?
● Have they got any pets? 4.3. Hội thoại Giám khảo - Thí sinh:
Giám khảo | Phản hồi tối thiểu được kỳ vọng ở thí sinh |
Now let’s talk about your best friend.What’s your best friend’s name?Where do you see him/her?Is he/she tall or short?What do you like doing with your friend?Tell me about your best friend’s family. | He’s/She’s called…(at) schoolHe’s/She’s tall.Playing computer gamesHe/She lives with his/her mum and dad.They live in…They’ve got two cats. |
THẦY CÔ TẢI NHÉ!