GIÁO ÁN DẠY THÊM BUỔI 2 TIẾNG ANH LỚP 6,7,8 được soạn dưới dạng file word gồm các thư mục, file, links. Các bạn xem và tải về ở dưới.
I. Objective:
A. Aim: By the end of the lesson, students will be able to Remember their knowledge in unit 1.
Do some excercises.
B. Knowledge:
Vocabulary: School things and activities.
Pronunciation: Sounds /a: / and / /
Grammar: The Present sinple
Verbs(study, have, do, play) + Noun
II. Procedures
THEORY
I. The present simple :
1. Form:
+) I / We / You / They/Nsn + Vinf
He/ She/ It/N số ít + V-s/ V-es
- ) I / We / You / They + don’t(do not) + Vinf
He / She / It + doesn’t (does not) + Vinf
? ) Do + I / We / You / They + Vinf
Yes, I / We / You / They + do
No, I / We / You / They + don’t
Does + He / She / It/N số ít + Vinf…?
Yes, He / She / It + does.
No, He / She / It + doesn’t
2. Use
1. Diễn tả những hành động lặp đi lặp lại hay thói quenVí dụ:
We go to the cinema every Sunday.
Các trạng từ chỉ tần suất
Các trạng từ chỉ tần suất: always , usually , often , sometimes , hardly , rarely , seldom , never chỉ tần suất giảm dần. Trong câu, những trạng từ này đứng sau động từ to be và đứng trước động từ thường.
Ví dụ:
Peter is always late for school.
Peter always goes to school late.
Các trạng từ/ trạng ngữ khác
Một số trạng ngữ chỉ thời gian bắt đầu bằng every (every day, every Sunday), each (each day, each Sunday) và in the + buổi trong ngày (in the morning, in the afternoon).
Những trạng ngữ này đứng đầu hoặc đứng cuối câu.
Ví dụ:
Every day Peter goes to school late.
Peter doesn't get up early in the morning.
2. Miêu tả lịch trình hoặc chương trình (ngụ ý tương lai)
Ví dụ:
Oh no! The train leaves at five.
The cartoon starts at 7:45 p.m.
3. Miêu tả thực tế hoặc sự thực hiển nhiên
Ví dụ:
She works as a nurse.
The sun rises in the east.
4. Miêu tả các trạng thái ở hiện tại.
Ví dụ:
I am hungry. I am not happy.
* Đuôi s/ es của động từ trong thì hiện tại đơn.
1. Quy tắc thêm đuôi s/ es
- Động từ không có dấu hiệu đặc biệt: Thêm -s vào sau động từ
Ví dụ: get - gets, take - takes
- Động từ kết thúc bằng các chữ cái o-ss,-x , -ch, -sh -z : Thêm -esVí dụ: miss - misses, wash - washes, watch - watches, mix - mixes, do - does
- Động từ kết thúc bằng một phụ âm và -y: Bỏ -y và thêm -ies
Ví dụ: study - studies
- Động từ kết thúc bằng một nguyên âm và -y: Thêm -s vào sau động từ
Ví dụ: play – plays
*2. Cách phát âm đuôi s và es(tham khảo)
- Phát âm là /s/ khi âm tận cùng của động từ nguyên thể là /t/,/p/, /k/, /f/,//θ/).
Ví dụ: stops , spots , looks , laughs
- Phát âm là /ɪz/ khi âm tận cùng của động từ nguyên thể là /s/, /dʒ/, /tʃ/,
/z/, /ʃ/,(ss,dg,ch,s,sh) Ví dụ: misses , rises , washes , watches , judges
- Phát âm là /z/ khi âm tận cùng của động từ nguyên thể là các âm còn lại
Ví dụ: cleans , plays , clears , rides , comes
PRACTICE
- Ss practice test.
- T checks.
- T helps Ss consolidate the knowledge.
A. PHONETICS and VOCABULARY.A1(SBT)
1. Find the word which has a different sound in the part underlined. Say the words aloud.
(Tìm các từ có phát âm khác nhau trong phần được gạch chân. Đọc to các từ đó.)
Lời giải chi tiết:
A2. Give the names of the following. Then read the words aloud (The first letter(s) of each word is / are given).
Lời giải chi tiết:
B.VOCAB AND GRAMMAR(SBT)
B2/4Underline the right word in brackets to complete each sentence.
1. The students at my school can (do / have / study) quietly in the library in the afternoon.
2. My grandma (plays / does / studies) morning exercise every day.
3. We don't usually (play / have / study) homework on Saturday.
4. Do you often (play / do / have) team games during the break?
5. I have two tests tomorrow, but I don't have much time to (do /have / study).
6. On our school's farm, there are a lot of things for us to (play/ do / have) at weekends.
Phương pháp giải:
- do (v): làm
- have (v): có
- study (v): học
- play (v): chơi
B4/5.
Put the verbs in brackets in the correct form.
(Đặt các động từ trong ngoặc ở dạng đúng.)
1. School (finish) ________ at 4:30 p.m. every day.
2. ________you usually (write) ________ to your pen pal?
3. - Your brother (like) ________ to have lunch in the canteen?
- No. He (say) ________ that he prefers lunch at home.
4. It's warm today. I (not want) ________ (stay) ________ home. What about going swimming in the river?
5. My classmates and I often (wear) ________ shorts and T-shirts when we (go) ________camping.
6. My family like (spend) ________ our summer holidays at the seaside, but last July we (go) ________to Cambodia for a week. It was fantastic!
UNIT 1
I. Objective:
A. Aim: By the end of the lesson, students will be able to Remember their knowledge in unit 1.
Do some excercises.
B. Knowledge:
Vocabulary: School things and activities.
Pronunciation: Sounds /a: / and / /
Grammar: The Present sinple
Verbs(study, have, do, play) + Noun
II. Procedures
THEORY
I. The present simple :
1. Form:
+) I / We / You / They/Nsn + Vinf
He/ She/ It/N số ít + V-s/ V-es
- ) I / We / You / They + don’t(do not) + Vinf
He / She / It + doesn’t (does not) + Vinf
? ) Do + I / We / You / They + Vinf
Yes, I / We / You / They + do
No, I / We / You / They + don’t
Does + He / She / It/N số ít + Vinf…?
Yes, He / She / It + does.
No, He / She / It + doesn’t
2. Use
1. Diễn tả những hành động lặp đi lặp lại hay thói quenVí dụ:
We go to the cinema every Sunday.
Các trạng từ chỉ tần suất
Các trạng từ chỉ tần suất: always , usually , often , sometimes , hardly , rarely , seldom , never chỉ tần suất giảm dần. Trong câu, những trạng từ này đứng sau động từ to be và đứng trước động từ thường.
Ví dụ:
Peter is always late for school.
Peter always goes to school late.
Các trạng từ/ trạng ngữ khác
Một số trạng ngữ chỉ thời gian bắt đầu bằng every (every day, every Sunday), each (each day, each Sunday) và in the + buổi trong ngày (in the morning, in the afternoon).
Những trạng ngữ này đứng đầu hoặc đứng cuối câu.
Ví dụ:
Every day Peter goes to school late.
Peter doesn't get up early in the morning.
2. Miêu tả lịch trình hoặc chương trình (ngụ ý tương lai)
Ví dụ:
Oh no! The train leaves at five.
The cartoon starts at 7:45 p.m.
3. Miêu tả thực tế hoặc sự thực hiển nhiên
Ví dụ:
She works as a nurse.
The sun rises in the east.
4. Miêu tả các trạng thái ở hiện tại.
Ví dụ:
I am hungry. I am not happy.
* Đuôi s/ es của động từ trong thì hiện tại đơn.
1. Quy tắc thêm đuôi s/ es
- Động từ không có dấu hiệu đặc biệt: Thêm -s vào sau động từ
Ví dụ: get - gets, take - takes
- Động từ kết thúc bằng các chữ cái o-ss,-x , -ch, -sh -z : Thêm -esVí dụ: miss - misses, wash - washes, watch - watches, mix - mixes, do - does
- Động từ kết thúc bằng một phụ âm và -y: Bỏ -y và thêm -ies
Ví dụ: study - studies
- Động từ kết thúc bằng một nguyên âm và -y: Thêm -s vào sau động từ
Ví dụ: play – plays
*2. Cách phát âm đuôi s và es(tham khảo)
- Phát âm là /s/ khi âm tận cùng của động từ nguyên thể là /t/,/p/, /k/, /f/,//θ/).
Ví dụ: stops , spots , looks , laughs
- Phát âm là /ɪz/ khi âm tận cùng của động từ nguyên thể là /s/, /dʒ/, /tʃ/,
/z/, /ʃ/,(ss,dg,ch,s,sh) Ví dụ: misses , rises , washes , watches , judges
- Phát âm là /z/ khi âm tận cùng của động từ nguyên thể là các âm còn lại
Ví dụ: cleans , plays , clears , rides , comes
PRACTICE
- Ss practice test.
- T checks.
- T helps Ss consolidate the knowledge.
Practice
A. PHONETICS and VOCABULARY.A1(SBT)
1. Find the word which has a different sound in the part underlined. Say the words aloud.
(Tìm các từ có phát âm khác nhau trong phần được gạch chân. Đọc to các từ đó.)
1. A. study | B. lunch | C. subject | D. computer |
2. A. calculator | B. classmate | C. fast | D. father |
3. A. school | B. teaching | C. chess | D. chalk |
4. A. smart | B. sharpener | C. grammar | D. star |
5. A. compass | B. homework | C. someone | D. wonderful |
1. D | 2. A | 3. A | 4. C | 5. B |
A2. Give the names of the following. Then read the words aloud (The first letter(s) of each word is / are given).
Lời giải chi tiết:
1. compass (com-pa) | 2. smartphone (điện thoại thông minh) | 3. star (ngôi sao) |
4. rubber (cục tẩy) | 5. cardboard (thùng các tông) | 6. Monday (thứ Hai) |
B2/4Underline the right word in brackets to complete each sentence.
1. The students at my school can (do / have / study) quietly in the library in the afternoon.
2. My grandma (plays / does / studies) morning exercise every day.
3. We don't usually (play / have / study) homework on Saturday.
4. Do you often (play / do / have) team games during the break?
5. I have two tests tomorrow, but I don't have much time to (do /have / study).
6. On our school's farm, there are a lot of things for us to (play/ do / have) at weekends.
Phương pháp giải:
- do (v): làm
- have (v): có
- study (v): học
- play (v): chơi
B4/5.
Put the verbs in brackets in the correct form.
(Đặt các động từ trong ngoặc ở dạng đúng.)
1. School (finish) ________ at 4:30 p.m. every day.
2. ________you usually (write) ________ to your pen pal?
3. - Your brother (like) ________ to have lunch in the canteen?
- No. He (say) ________ that he prefers lunch at home.
4. It's warm today. I (not want) ________ (stay) ________ home. What about going swimming in the river?
5. My classmates and I often (wear) ________ shorts and T-shirts when we (go) ________camping.
6. My family like (spend) ________ our summer holidays at the seaside, but last July we (go) ________to Cambodia for a week. It was fantastic!